Ondernemersanalist

Wil jij MKB-ondernemers in goede en in slechte tijden verder helpen? Veel ondernemers zien onzekere tijden tegemoet of hebben het op dit moment zwaar. Anderen zijn in de afgelopen jaren juiste sterker geworden en zijn op zoek naar verdere uitbreidingsmogelijkheden. Wat de mogelijkheden zijn wordt vooral bepaald door de situatie waarin de onderneming en de ondernemer zich bevindt. Het vaststellen van het toekomstperspectief van de onderneming wordt gedaan door een Levensvatbaarheidsonderzoek en dit vormt de kern van je werkzaamheden. Als Ondernemersanalist stel je vast wat de situatie is bij een MKB-onderneming, welke problemen of kansen er spelen en wat het toekomstperspectief van de onderneming is. Ook ondersteun je als adviseur bij de uitvoering van vervolgstappen.

  • Auto van de zaak mogelijk

  • Goed salaris

  • Leuke borrels en events

Dit ga je doen als ondernemersanalist:

  • Je doet in enkele dagen onderzoek naar de levensvatbaarheid van ondernemingen die willen groeien, een nieuwe fase ingaan of die in de problemen zijn gekomen en stelt het toekomstperspectief vast.

  • Hierbij ligt de nadruk op de financiële analyse van bedrijfseconomische prestaties uit het verleden en de prognose voor de toekomst. Je onderzoekt ook de ondernemerscompetenties, de organisatie, het verdienmodel en de marktmogelijkheden.

  • Je conclusies en aanbevelingen leg je vast in een bondig rapport. Dit vormt de basis voor de toekomstige oplossingsrichtingen, zoals financieren, overnemen, saneren of bedrijfsoverdracht. Je adviseert en begeleidt de onderneming hierin.

  • Wanneer het bij je past, kan het voorkomen dat je ondersteunt bij acquisitie.

Wat jij krijgt in jouw nieuwe baan:

  • Een zelfstandige en inhoudelijke functie, waarbij jouw (financiële) analyse medebepalend is voor de toekomst van ondernemingen.

  • Een functie die (regelmatig) binnen flexibele werktijden ingevuld kan worden en die in een mix van op locatie en online ingevuld kan worden.

  • Een dienstverband tussen de 30 en 40 uur, met een salaris dat past bij je ervaring, tussen de € 3.500 tot € 5.600 per maand op basis van fulltime.

  • Een inspirerende werkomgeving met een mooie historie én een uitstekende basis voor een nog mooiere toekomst en plezier met je collega’s bij borrels, events én tijdens je werk.

  • Uiteraard zijn de basics geregeld zoals een telefoon, laptop, reiskostenvergoeding en bedrijfspensioenregeling.

Dit verwachten wij van jou:

  • Je vindt het leuk je in verschillende soorten ondernemingen te verdiepen, fysiek of online met ondernemers te spreken en uit te zoeken waar de kern van de problematiek of de behoefte ligt.

  • Je hebt een bedrijfseconomische, analytische kijk op ondernemingen, en weet dit te vertalen naar een toekomstperspectief. Bedrijfsfinanciën hebben geen geheimen meer voor je.

  • Je hebt affiniteit met werken met cijfers en begrijpt deze.

  • Je bent resultaatgericht en durft tot een eenduidige conclusie te komen. Met goede communicatieve vaardigheden en voldoende empathie kun je je conclusie ook uitleggen en beargumenteren.

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau. Een opleiding vinden we minder belangrijk dan je ervaring en intelligentie, al past een bedrijfseconomische opleiding het beste.

  • Je vindt het prettig zelfstandig te werken, met als basis een gedreven en gezellig team met vakmensen.

  • Het is wenselijk dat je rijbewijs (B) hebt en een stukje reizen om een ondernemer te bezoeken geen probleem vindt.

IMK, het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf

Wij helpen ondernemers om succesvoller te worden. Dat doen we wanneer het goed gaat, maar ook wanneer het minder goed gaat met een ondernemer. We helpen ondernemers op verschillende manieren: zij kunnen direct bij ons aankloppen, maar ze komen ook via gemeentes bij ons terecht. Jij komt terecht in een team van meer dan 100 ondernemersadviseurs die door het hele land verspreid werken. Daarnaast ben je natuurlijk ook altijd welkom op het hoofdkantoor in Woudenberg. Tijdens de evenementen en borrels, maar natuurlijk ook gewoon om even te overleggen met collega’s of zelf te komen werken!

Wanneer start jij met deze mooie baan?

We kunnen ons voorstellen dat je nog wat vragen hebt; laat ons dat gerust weten zodat we je terug kunnen bellen voor toelichting. Weet je het al zeker en past de functie bij je, mail dan je cv.

Wanneer we voldoende match zien, nemen we contact met je op een voor een korte telefonische kennismaking. Klikt het wederzijds, dan plannen we een eerste gesprek in, waarna je een goed beeld hebt van het IMK, en wij een goed beeld van je ervaring en kennis. Bij het tweede gesprek gaan we dieper in op je talenten en je ambities en kijken we samen hoe die tot hun recht kunnen komen binnen de functie ondernemersanalist. De laatste stap is het nagaan van referenties en daarna bespreken we de arbeidsvoorwaarden.

Wil je de inhoud van deze pagina delen? Dat kan: