Meld je nu aan voor onze workshop! Beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus verzeker je plek vandaag nog.
Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK) en Teije Brandsma nodigen je van harte uit voor het Media evenement waar we samen met u kijken hoe je als ondernemer in het nieuws kan komen.
Leer wat een verhaal nieuwswaardig maakt, hoe je journalisten kunt benaderen, en benut media-optredens optimaal om je merk te versterken.
Het IMK komt regelmatig in het nieuws, zowel op televisie en radio als in dagbladen. Dat komt doordat wij binnen de wereld van de MBK’er trends signaleren en die op de juiste manier aan journalisten doorgeven.
Vaak komt de vraag vanuit redacties aan ons of we nog ondernemers kennen die bepaalde ontwikkelingen persoonlijk kunnen toelichten. De mensen die we naar voren schuiven, maken regelmatig bijzondere dingen mee.
De een zit met schulden en vindt dankzij die publiciteit private geldschieters, de andere merkt dat aandacht voor een geplande campagne leidt tot commercieel succes. Velen krijgen dankzij hun verhaal te maken, direct of indirect, met meer omzet.
Hoe zorg jij ervoor dat je vaker in het nieuws komt? Wat is het journalistiek interessante verhaal dat jij te vertellen hebt, welke trends pik jij als professional op, hoe komt je in contact met voor jouw relevante journalisten? En wat zeg je als je als er een microfoon onder je neus wordt gehouden of een camera op je gericht staat?
Teije Brandsma is oud-journalist (Telegraaf, Newsweek, televisie) en helpt het IMK met het verkrijgen van publiciteit. Hij deelt zijn ervaring met je, geeft antwoord op de bovenstaande vragen. Hij wil een aantal ondernemers uit de achterban van IMK helpen voor hun eigen onderneming hetzelfde voor elkaar te krijgen, zodat ze het op eigen kracht kunnen.
Let op: deze compacte eendaagse workshop, die begint om 9.00 uur en eindigt om 15.30 uur, is relatief kleinschalig van opzet om aandacht voor specifiek jouw situatie te garanderen.
Deelnemers krijgen na inschrijving een uitgebreide telefonische intake waarin ze hun situatie uitleggen. Uit de voorbeelden, dilemma’s en geschetste stand van zaken wordt geput tijdens de workshop.