Sociale ondernemersregelingen zijn complex maar gelukkig is er SOLO

Regelingen zoals het Bbz en Ioaz horen tot de meest complexe vormen van dienstverlening, die gemeenten aan burgers te bieden hebben. Omvangrijke dossiers, tijdsdruk en betrokkenheid van derde partijen maken het niet eenvoudiger. De wet vereist dat rechtmatigheid, doelmatigheid, gegevensbescherming en controleerbaarheid helemaal in orde is. Ga er maar aan staan.

Over SOLO

Dat gaan we verbeteren. In deze moderne tijd van online systemen en communicatie hoeft de gemeentemedewerker het niet meer alleen te doen. Hij of zij krijgt een digitale collega: Solo, het landelijk platform voor ondernemersregelingen. Voor overzicht, inzicht en zekerheid. SOLO is sinds kort onderdeel van xxllnc.

Veel zelfstandige ondernemers hebben hulp nodig om door te kunnen gaan en die biedt de gemeente in de vorm van ondernemersregelingen. Solo kan het hele proces ondersteunen. Van melding, dossiervorming en aanvraag tot aan beschikking en verantwoording. Solo biedt altijd overzicht!
De ondernemer bouwt zelf zijn dossier op. Dat kan 24/7. Uw medewerker behoudt het overzicht en regisseert het proces van melding tot beschikking. Communiceert met deskundigen en andere betrokkenen. En heeft meer tijd voor begeleiding van de ondernemer.

Bekijk de veelgestelde vragen over bijvoorbeeld:

  • Informatiebeveiliging
  • Technische ondersteuning
  • Digitale overdraagbaarheid
  • DNS records
  • Autorisatiematrix
Bekijk hier de veelgestelde vragen over SOLO

Voordelen van Solo

  • Overzicht van zaken, status en openstaande acties
  • Alle informatie van iedere zaak op één plek
  • Verkorting van doorlooptijden
  • Ingebouwde kwaliteitsborging
  • Niet gebonden aan plaats of tijd (dus ook thuiswerken)

De implementatie van Solo

  • Sluit aan op bestaande werkprocessen
  • Sluit aan op bestaande informatiestructuren
  • Binnen één maand in gebruik

Solo voldoet helemaal aan alle moderne eisen

SOLO draait op het platform xxllnc Zaken (voorheen bekend als Zaaksysteem.nl). Daarmee voldoet de oplossing aan alle moderne eisen die de overheid stelt aan digitale publieke dienstverlening, zaakgericht werken en een digitale overdracht van informatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan informatiebeveiliging, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de archiefwet. Daarnaast worden wijzigingen in wetgevingen en verbeteringen in samenwerking met de Solo-gebruikersraad doorgevoerd.

acfcontrolled

Heb je behoefte aan contact met ons om meer te weten te komen over dit onderwerp?

Bel 088 999 00 00, stuur een e-mail naar info@imk.nl of maak gebruik van dit contactformulier:

Jouw gegevens zijn veilig en worden niet aan derden verstrekt. Lees onze Privacy- en Cookieverklaring.

Wil je de inhoud van deze pagina delen? Dat kan: